keskiviikko 26. huhtikuuta 2017

Nyt se alkaa, nimittäin pääsykoerumba

 Moikka. 

Huomenna se alkaa, oikea pääsykoerumba. Mulla on aika tasaisesti tulossa erinäisten alojen pääsykokeita parin viikon välein - parhaimmillaan (tai pahimmillaan?) niitä on tulossa tässä kevään/kesän aikana jopa kahdeksan! Mä en tiiä kuinka masokistisena mua pidätte, mutta mä oon oikeasti aivan järjettömän innoissani. Mulla ei ole hajuakaan mitä tulee tapahtumaan, mutta nää kauniisti levällään olevat artikkelipinot ja muut materiaalit saavat mut melkeen pomppimaan seinille - silleen hyvällä tavalla. 

Oon innoissani myös tulevista kokeista, koska haluan päästä näyttämään, kuinka fiksu ja hyvä opiskelija mä olisin - miksi just mut kannattaisi valita sisään. Unelmana olisi päästä opiskelemaan viestintää, mutta muutkin hakukohteeni toki innostavat. Mulla ei ole oikeastaan väliä, minne pääsisin sisään, sillä tiedän saavani jokaisesta kohteestani varmasti paljon irti. 

On ihana tajuta, että elämässä kaikki on oikeasti avoinna ja vaikka päätyisin minne, voi tulevaisuuteni olla äärettömän onnellinen ja valoisa. Ihanaa. 

Ihanaa on myös, ettei pääsykoeluvun tarvitse (toivottavasti) olla sitä haukionkala -opiskelua, vaan saan mahdollisuuden opettaa itselleni ajatuskokonaisuuksia erinäisten kirjojen ja artikkelien kautta. Jee, ohjelmassa pari kuukautta siis yhtä lempipuuhistani: itsensä sivistämistä! 

Ja koska varmasti odotit tätäkin kuin kuuta nousevaa, tässä ovat hakukohteeni:

1. Viestintä (Jyväskylä)
2. Puheviestintä (Tampere)
3. Yhteiskuntatutkimus (Tampere)
4. Liikunnanohjaaja (Vierumäki)
5. Medianomi (Turku)
6. Yrittäjyyspohjainen tradenomi, Proakatemia (Tampere)

Jep, näillä mennään. Tiedän, että monet ovat samassa tilanteessa kuin minä - jännittämässä ja kuumottelemassa tulevaa. Toivotan kamalasti onnea ja menestystä jokaiselle - toivottavasti pääsette sisään haluamaanne kouluun! 
Fiilikset yhtä vinkeet ku paratiisissa


Ajatuksia keltään sieluntovereilta hakemisesta tai pääsykokeista?

Ei kommentteja: