torstai 7. huhtikuuta 2016

Ihanimmat kommentit kautta aikain


Heipähei.

Otsikko kertonee tarpeeksi. Tässä lievästi yli kymmenen ihaninta, vaikuttavinta, koskettavinta, kauneinta tai muuten vain superinta kommenttia koko blogihistoriani aikana. Ette ehkä usko, mutta teidän sananne oikeasti merkkaavat mulle jotain. Teidän takia mä kirjoitan.


 Luin satoja ja satoja kommentteja läpi tätä postausta varten, eikä ollut todellakaan helppoa karsia näitä kolmeatoista kommenttia mukaan. Joukossa oli myös teidän henkilökohtaisia tarinoitanne erilaisista vaikeuksista, joista kaikkia en uskaltanut tähän juurikin tuon henkilökohtaisuuden takia ottaa. Voin kuitenkin kertoa, että kaikki kommentit varsinkin ulkonäköpostaukseen liittyen olivat ja ovat yhä minulle tärkeitä. <3

Kolme vuotta sitten kommenttiboksiini ilmestyi toisenlainen tarina, jonka tiesin tuosta hetkestä lähtien haluavani jakaa:

''Asiaa puhut! Oon jotenki kateelline sulle :( itse tajusin ton koulu asian ja muutkin vähän liian myöhään.. Mutta jos joku sattuisi nyt tämän minun kommentin lukemaan niin kerron lyhyesti mutta ytimekkäästi.. Vuos sitten ysiluokalla yhteishakua tehdessä ymmärsin et mul ei oo tulevaisuutta jos mä en nyt muutu, mulla oli 6 nelosvarotusta, mutta emmä ennen ymmärtäny että se haittais - kun aina oon kaiken saanut mitä oon halunnut.. Pääsin luokalta mutta en saanut opiskelu paikkaa elämä lähti käsist, ja tän seurauksena asun tätä nykyään perhekodissa, ilman koulu paikkaa, ilman omia rakastavia vanhempia, joita en koskaan osannut kunnioittaa ... vaan se oli aina "minä haluan ja minä saan". Vaan eipä oo enään! Minä haluan kotiin, minä haluan opiskelu paikan, minä haluan elämisen arvoisen elämän, mutta ei. Nyt vastaus on EI. Kun kohtasin todellisuuden - että joskus vastaus on ei - niin mä jotenkin putosin ja korkeelta.. Mä tiedän että on monia jotka on samassa tilanteessa että koulu ei kiinnosta nyt, mutta minä tiedän että jälkeenpäin se kaduttaa, joten ottakaa itteänne niskasta kiinni ennen kuin on liian myöhäistä! Ja jos joku "kaiken aina saanut" lukee tätä, niin toivottavasti ymmärtää että aina ei saa mitä haluaa, vaan joskus vastaus on ei. Mutta Heta kiitos tästä postauksesta ja voin sanoa että sulla tulee upea tulevaisuus !''

Mä toivon, että tän kommentin lähettäjällä menee nyt, kolme vuotta myöhemmin, hyvin, ja että tämän kommentin syvin ajatus tavoittaa mahdollisimman monta nuorta opiskelijaa. 


''Tarinakommenttien'' lisäksi saan kiitoskommentteja aurinkoisesta asenteestani ja värikkäästä kielellisestä ilmaisusta, jotka auttavat jaksamaan läpi harmaan arjen. :)






Ja yhdet ehdottomasti ihanimmista kommenteista ovat usein niitä, joissa lukija kertoo jonkin tietyn postauksen säväyttäneen - niin paljon, että on alkanut ajatella asioita uudesta kulmasta. 





Sitten on tietysti niitä kommentteja, jotka tavalla tai toisella saavat hymyilemään.



H
erkkä
Elämänviisas
Taistelija
Aito
Iloinen
Lahjakas
Uskottava
Ajattelevainen

= Hetailua






Mä haluan kiittää jokaisesta kommentistanne, jonka olette joskus tänne jättäneet - tai jonka tulette mahdollisesti jättämään tulevaisuudessa. Koska nykyaikana kaikkein kalleinta tuntuu olevan aika, pohtikaa toki, miten haluatte sen käyttää. Toivon, että voin yhä jatkossakin tarjota mahdollisimman monelle vertaistukea, neuvoja, motivaatiota, inspiraatiota ja uusia näkökulmia eri aiheisiin. Toivon, että voin tulevaisuudessakin piristää päiviänne ja antaa jokaiselle jotakin.

Kertokaa vaan, mistä haluatte lukea.


Vielä kerran, kiitos. Sydämeni sulaa.







Ei kommentteja: